Få 20% rabatt! arrow_drop_up
Gå vidare till innehåll

Betala i efterhand med Klarna

service@retona.se

bestämmelser och villkor

Artikel 1 – Definitioner

I dessa villkor gäller följande definitioner:

Ångerperiod: den period inom vilken konsumenten kan utnyttja sin ångerrätt;

Konsument: den fysiska person som inte agerar i utövandet av ett yrke eller företag och ingår ett distansavtal med entreprenören;

Dag: kalenderdag; Varaktighetstransaktion: ett distansavtal som avser en serie produkter och/eller tjänster, vars leverans- och/eller inköpsskyldighet är spridd över tiden.

Hållbar databärare: alla medel som gör det möjligt för konsumenten eller företagaren att lagra information som riktas till honom personligen på ett sätt som möjliggör framtida samråd och oförändrad reproduktion av den lagrade informationen.

Ångerrätt: konsumentens möjlighet att häva distansavtalet inom ångerfristen.

Entreprenör: den fysiska eller juridiska person som erbjuder produkter och / eller tjänster till konsumenter på distans;

Distansavtal: ett avtal där, inom ramen för ett system organiserat av entreprenören för distansförsäljning av produkter och / eller tjänster, fram till och med avtalets ingående, exklusiv användning görs av en eller flera tekniker för distanskommunikation;

Teknik för distanskommunikation: medel som kan användas för att ingå ett avtal utan att konsumenten och entreprenören har träffats i samma rum samtidigt.

Allmänna villkor: företagarens nuvarande allmänna villkor.

 

Artikel 2 – Entreprenörens identitet

By Shan Products 

Gruttomeen 

18

3844ZC

Harderwijk

E-mailadres: shannennijland@icloud.com

KvK-nummer: 89148592

Btw-nummer NL004696024B18

 

Artikel 3 – Tillämplighet

Dessa allmänna villkor gäller för varje erbjudande från företagaren och för varje distansavtal och beställningar som ingås mellan företagare och konsument. Innan distansavtalet ingås kommer texten till dessa allmänna villkor att göras tillgänglig för konsumenten. Om detta inte rimligen är möjligt, innan distansavtalet ingås, ange att de allmänna villkoren kan ses av företagaren och att de kommer att skickas gratis så snart som möjligt på konsumentens begäran. Om distansavtalet ingås elektroniskt, med avvikelse från föregående punkt och innan distansavtalet ingås, texten i dessa allmänna villkor görs tillgänglig för konsumenten elektroniskt på ett sådant sätt att den enkelt kan lagras av konsumenten på en varaktig databärare. Om detta inte rimligen är möjligt, innan distansavtalet ingås, ange var de allmänna villkoren kan läsas elektroniskt och att de kommer att skickas kostnadsfritt på konsumentens begäran, elektroniskt eller på annat sätt. I händelse av att utöver dessa allmänna villkor gäller även specifika produkt- eller tjänstevillkor, andra och tredje styckena ska gälla i tillämpliga delar och i händelse av motstridiga allmänna villkor kan konsumenten alltid åberopa den tillämpliga bestämmelse som är mest förmånlig för honom. Om en eller flera bestämmelser i dessa allmänna villkor vid någon tidpunkt är helt eller delvis ogiltiga eller upphävs, då kommer avtalet och dessa villkor i övrigt att förbli i kraft och den relevanta bestämmelsen kommer omedelbart att ersättas av ömsesidig överenskommelse med en bestämmelse som approximerar omfattningen av originalet så mycket som möjligt. Situationer som inte regleras i dessa allmänna villkor, bör bedömas "i andan" av dessa villkor. Oklarheter om förklaringen eller innehållet i en eller flera bestämmelser i våra villkor måste tolkas "i andan" i dessa allmänna villkor.

 

Artikel 4 – Erbjudandet

Om ett erbjudande har en begränsad giltighetstid eller är förenat med villkor, kommer detta uttryckligen att anges i erbjudandet. Erbjudandet är utan förpliktelser. Företagaren har rätt att ändra och justera erbjudandet. Erbjudandet innehåller en fullständig och korrekt beskrivning av de produkter och/eller tjänster som erbjuds. Beskrivningen är tillräckligt detaljerad för att konsumenten ska kunna göra en korrekt bedömning av erbjudandet. Om entreprenören använder bilder är dessa en sann representation av de produkter och / eller tjänster som erbjuds. Uppenbara misstag eller fel i erbjudandet binder inte entreprenören. Alla bilder, speci7caties data i erbjudandet är vägledande och kan inte ge upphov till kompensation eller upplösning av avtalet. Bilder som åtföljer produkter är en sann representation av de produkter som erbjuds. Entreprenören kan inte garantera att de visade färgerna exakt matchar produkternas verkliga färger. Varje erbjudande innehåller sådan information att det är tydligt för konsumenten vilka rättigheter och skyldigheter som är knutna till godkännandet av erbjudandet. Detta gäller särskilt: priset inklusive skatter; eventuella fraktkostnader; Det sätt på vilket avtalet kommer att ingås och vilka åtgärder som är nödvändiga för detta. om ångerrätten gäller eller inte; Betalningssätt, a8evering och genomförande av avtalet; perioden för godkännande av erbjudandet eller den period inom vilken entreprenören garanterar priset; Nivån på taxan för distanskommunikation om kostnaderna för att använda tekniken för distanskommunikation beräknas på en annan grund än den normala grundtaxan för det kommunikationsmedel som används, om avtalet kommer att arkiveras efter det att det har ingåtts och i så fall hur konsumenten kan ta del av det. Det sätt på vilket konsumenten, innan avtalet ingås, kan kontrollera de uppgifter som han lämnat inom ramen för avtalet och, om så önskas, återställa det; alla andra språk på vilka, utöver nederländska, avtalet kan ingås. de uppförandekoder som entreprenören har lämnat in och hur konsumenten kan konsultera dessa uppförandekoder elektroniskt; och distansavtalets kortaste löptid vid en förlängd transaktion. Valfritt: tillgängliga storlekar, färger, typ av material.

 

Artikel 5 – Avtalet

Avtalet ingås, med förbehåll för bestämmelserna i punkt 4, vid den tidpunkt då konsumenten accepterar erbjudandet och uppfyller villkoren däri. Om konsumenten har accepterat erbjudandet elektroniskt, entreprenören kommer omedelbart att bekräfta mottagandet av godkännandet av erbjudandet elektroniskt. Så länge mottagandet av detta godkännande inte har bekräftats av entreprenören kan konsumenten lösa upp avtalet. Om avtalet ingås elektroniskt kommer entreprenören att vidta lämpliga tekniska och organisatoriska åtgärder för att säkra elektronisk överföring av data och säkerställa en säker webbmiljö. Om konsumenten kan betala elektroniskt, entreprenören kommer att följa lämpliga säkerhetsåtgärder för detta ändamål. Entreprenören kan - inom rättsliga ramar - informera sig om konsumenten kan uppfylla sina betalningsskyldigheter, liksom alla de fakta och faktorer som är viktiga för ett ansvarsfullt ingående av distansavtalet. Om entreprenören på grundval av denna undersökning har goda skäl att inte ingå avtalet, har han rätt att vägra en order eller begäran, ange skäl eller att bifoga särskilda villkor för genomförandet. Entreprenören kommer att tillhandahålla följande information med produkten eller tjänsten till konsumenten, skriftligen eller på ett sådant sätt att det kan lagras av konsumenten på ett tillgängligt sätt på en hållbar databärare, skicka: a. besöksadressen för företagarens etablering där konsumenten kan gå med klagomål; b. villkoren för och hur konsumenten kan utnyttja ångerrätten, eller ett tydligt uttalande om uteslutning av ångerrätten; c. information om garantier och befintlig kundservice, d. informationen i artikel 4 punkt 3 i dessa villkor, såvida inte företagaren redan har lämnat denna information till konsumenten före genomförandet av avtalet; e. kraven för uppsägning av avtalet om avtalet har en löptid på mer än ett år eller är på obestämd tid. Vid en utökad transaktion gäller bestämmelsen i föregående stycke endast för den första leveransen. Varje avtal ingås på suspensiva villkor om tillräcklig tillgång till de berörda produkterna.

 

Artikel 6 – Ångerrätt

Vid köp av produkter har konsumenten möjlighet att säga upp avtalet utan att ange skäl i 14 dagar. Denna avkylningsperiod börjar dagen efter mottagandet av produkten av konsumenten eller en representant som utsetts i förväg av konsumenten och meddelats företagaren. Under ångerperioden kommer konsumenten att hantera produkten och förpackningen med försiktighet. Han kommer endast att packa upp eller använda produkten i den utsträckning som krävs för att bedöma om han vill behålla produkten. Om han utövar sin ångerrätt kommer han att returnera produkten med alla levererade tillbehör och - om det är rimligt möjligt - i originalskick och förpackning till företagaren, i enlighet med rimliga och tydliga instruktioner från företagaren. Om konsumenten vill utnyttja sin ångerrätt är han skyldig att göra detta känt för företagaren inom 14 dagar efter mottagandet av produkten. Konsumenten måste meddela detta genom ett skriftligt meddelande / e-post. Efter att konsumenten har angett att han vill utnyttja sin ångerrätt måste kunden returnera produkten inom 14 dagar. Konsumenten måste bevisa att de levererade varorna har returnerats i tid, till exempel genom leveransbevis. Om kunden efter a8oop av de perioder som avses i punkterna 2 och 3 inte har angett att han vill utnyttja sin ångerrätt eller inte har returnerat produkten till företagaren, är köpet ett faktum.

 

Artikel 7 – Kostnader vid frånträde

Om konsumenten utnyttjar sin ångerrätt är kostnaderna för att returnera produkterna för konsumentens räkning. Om konsumenten har betalat ett belopp kommer entreprenören att betala detta belopp så snart som möjligt, men senast 14 dagar efter återkallande, återbetalning. Detta är dock föremål för villkoret att produkten redan har mottagits tillbaka av webbshopägaren eller avgörande bevis på fullständig retur kan tillhandahållas.

 Artikel 8 - Uteslutning av ångerrätten

Entreprenören kan utesluta konsumentens ångerrätt för produkter som beskrivs i punkterna 2 och 3. Uteslutningen av ångerrätten gäller endast om företagaren tydligt har angett detta i erbjudandet, åtminstone i tid för avtalets ingående. Uteslutning av ångerrätten är endast möjlig för produkter: a. som har skapats av företagaren i enlighet med konsumentens specifikationer; b. som är klart personliga till sin natur, c. som på grund av sin natur inte kan återlämnas, d. som kan förstöra eller åldras snabbt; e. vars pris är föremål för fluktuationer på den 7nansiella marknaden som entreprenören inte har något inflytande över; f. för enskilda tidningar och tidskrifter; g. för ljud- och videoinspelningar och datorprogram vars försegling har brutits. h) för hygienprodukter vars försegling konsumenten har brutit. Uteslutning av ångerrätten är endast möjlig för tjänster: a. om boende, transport, utföra restaurangverksamhet eller fritidsaktiviteter på ett visst datum eller under en viss period; b. vars leverans har påbörjats med konsumentens uttryckliga samtycke innan ångerfristen har löpt ut; c. om vadhållning och lotterier.

 

Artikel 9 – Priset

Under den giltighetstid som anges i erbjudandet kommer priserna på de produkter och/eller tjänster som erbjuds inte att höjas, med undantag för prisändringar på grund av ändringar i momssatser. I motsats till föregående stycke kan entreprenören erbjuda produkter eller tjänster vars priser är föremål för fluktuationer på finansmarknaden och som entreprenören inte har något inflytande över, med rörliga priser. Denna koppling till fluktuationer och det faktum att eventuella priser som anges är riktpriser anges i erbjudandet. Prishöjningar inom 3 månader efter avtalets ingående är endast tillåtna om de är resultatet av lagstadgade bestämmelser eller bestämmelser. Prishöjningar från 3 månader efter avtalets ingående är endast tillåtna om entreprenören har fastställt detta och: a. dessa är resultatet av lagstadgade bestämmelser eller bestämmelser; eller b. konsumenten har rätt att säga upp avtalet med verkan från den dag då prishöjningen träder i kraft. De priser som anges i erbjudandet av produkter eller tjänster inkluderar moms. Alla priser är föremål för tryck- och sättningsfel. Inget ansvar accepteras för konsekvenserna av tryck- och sättningsfel. Vid tryck- och sättningsfel är företagaren inte skyldig att leverera produkten enligt felaktigt pris.

 

Artikel 10 – Överensstämmelse och garanti

Entreprenören garanterar att produkterna och / eller tjänsterna överensstämmer med avtalet, de specifikationer som anges i erbjudandet, de rimliga kraven på tillförlitlighet och / eller användbarhet och de lagbestämmelser och / eller statliga bestämmelser som finns vid tidpunkten för avtalets ingående. Om avtalat garanterar entreprenören också att produkten är lämplig för annat än normalt bruk. En garanti som tillhandahålls av entreprenören, tillverkaren eller importören påverkar inte de lagliga rättigheter och påståenden som konsumenten kan hävda mot företagaren på grundval av avtalet. Eventuella defekter eller felaktigt levererade produkter måste rapporteras till företagaren skriftligen inom 14 dagar efter leverans. Produkterna måste returneras i originalförpackningen och i nytt skick. Företagarens garantiperiod motsvarar tillverkarens garantiperiod. Entreprenören är dock aldrig ansvarig för produkternas slutliga lämplighet för varje enskild applikation av konsumenten, inte heller för några råd om användning eller tillämpning av produkterna. Garantin gäller inte om: Konsumenten har reparerat och/eller bearbetat de levererade produkterna själv eller har låtit reparera och/eller bearbeta dem av tredje part; De levererade produkterna har utsatts för onormala förhållanden eller hanteras på annat sätt vårdslöst eller strider mot entreprenörens instruktioner och / eller har behandlats på förpackningen; Bristen är helt eller delvis ett resultat av bestämmelser som regeringen har fastställt eller kommer att göra med avseende på arten eller kvaliteten på de material som används.

 

Artikel 11 – Leverans och utförande

Entreprenören kommer att ta största möjliga omsorg vid mottagande och utförande av beställningar av produkter. Leveransplatsen är den adress som konsumenten har meddelat företaget. Med iakttagande av vad som anges i artikel 4 i dessa allmänna villkor kommer företaget att utföra accepterade beställningar snabbt men senast inom 30 dagar, om inte konsumenten har gått med på en längre leveranstid. Om leveransen är försenad, eller om en beställning inte kan eller endast delvis kan utföras, kommer konsumenten att meddelas om detta senast 30 dagar efter att han har gjort beställningen. I så fall har konsumenten rätt att häva avtalet utan kostnad och har rätt till eventuell ersättning. Vid upplösning i enlighet med föregående stycke kommer företagaren att återbetala det belopp som konsumenten har betalat så snart som möjligt, men senast 14 dagar efter upplösningen. Om leverans av en beställd produkt visar sig vara omöjlig, kommer entreprenören att göra allt för att göra en ersättningsartikel tillgänglig. Senast vid leverans kommer det att rapporteras på ett tydligt och begripligt sätt att en ersättningsartikel kommer att levereras. När det gäller ersättningsartiklar kan ångerrätten inte uteslutas. Kostnaderna för eventuell returtransport är på entreprenörens bekostnad. Risken för skada och / eller förlust av produkter ligger hos företagaren fram till leveransen till konsumenten eller en representant som utsetts i förväg och meddelats företagaren, såvida inte annat uttryckligen överenskommits.

 

Artikel 12 – Varaktighetstransaktioner: varaktighet, uppsägning och förlängning

Uppsägning

Konsumenten kan säga upp ett avtal som har ingåtts på obestämd tid och som sträcker sig till regelbundet köp av produkter (inklusive el) eller tjänster, när som helst med vederbörlig hänsyn till de överenskomna uppsägningsreglerna och en uppsägningstid på högst en månad. Konsumenten kan säga upp ett avtal som har ingåtts under en bestämd period och som sträcker sig till regelbundet köp av produkter (inklusive el) eller tjänster, när som helst mot slutet av den fasta perioden, med vederbörlig hänsyn till de överenskomna uppsägningsreglerna och en uppsägningstid på högst en månad. Konsumenten kan: säga upp de avtal som nämns i föregående stycken när som helst och inte begränsas till uppsägning vid en viss tidpunkt eller under en viss period; åtminstone upphöra på samma sätt som de ingicks av honom; Avbryt alltid med samma uppsägningstid som företagaren har bestämt för sig själv.

Förlängning

Ett avtal som har ingåtts för en bestämd period och som sträcker sig till regelbundet köp av produkter (inklusive el) eller tjänster får inte tyst förlängas eller förnyas för en bestämd period. Med avvikelse från föregående punkt får ett avtal som har ingåtts för en bestämd period och som omfattar regelbunden utgivning av dagstidningar, nyheter samt veckotidningar och magasin underförstått förnyas för en bestämd period på högst tre månader.Om konsumenten kan säga upp detta förlängda avtal i slutet av förlängningen med en uppsägningstid på högst en månad. Ett avtal som har ingåtts för en bestämd period och som sträcker sig till regelbunden a8evering av produkter eller tjänster får endast tyst förlängas på obestämd tid om konsumenten när som helst kan säga upp med en uppsägningstid på högst en månad och en uppsägningstid på högst tre månader om avtalet sträcker sig till Den avgjorda, Men mindre än en gång i månaden, a8everen av dagliga, nyheter och veckotidningar och tidskrifter. Ett avtal med begränsad varaktighet för regelbunden introduktion av dagstidningar, nyheter och veckotidningar och tidskrifter (prov- eller introduktionsprenumeration) fortsätter inte tyst och upphör automatiskt efter a8oop av försöks- eller introduktionsperioden.

Dyr

Om ett avtal har en löptid på mer än ett år kan konsumenten säga upp avtalet när som helst efter ett år med en uppsägningstid på högst en månad, såvida inte rimlighet och rättvisa motsätter sig uppsägning före utgången av den avtalade löptiden.


Artikel 13 – Betalning

Om inte annat avtalats måste de belopp som konsumenten är skyldig betalas inom 7 arbetsdagar efter början av den avkylningsperiod som avses i artikel 6.1. Vid ett avtal om att tillhandahålla en tjänst börjar denna period efter att konsumenten har fått bekräftelse på avtalet. Konsumenten är skyldig att utan dröjsmål rapportera felaktigheter i tillhandahållna eller angivna betalningsuppgifter till företagaren. I händelse av utebliven betalning från konsumenten har företagaren rätt, med förbehåll för juridiska begränsningar, att debitera de rimliga kostnader som konsumenten känner till i förväg.

 

Artikel 14 – Förfarande vid klagomål

Klagomål om genomförandet av avtalet måste lämnas in fullständigt och tydligt beskrivet till företagaren inom 7 dagar efter att konsumenten har upptäckt bristerna. Klagomål som lämnas in till entreprenören kommer att besvaras inom 14 dagar från mottagningsdatumet. Om ett klagomål kräver en förutsebar längre behandlingstid kommer företagaren att svara inom 14 dagar med ett meddelande om mottagande och en indikation när konsumenten kan förvänta sig ett mer detaljerat svar. Om klagomålet inte kan lösas genom ömsesidig överenskommelse uppstår en tvist som är föremål för tvistlösning. Ett klagomål upphäver inte företagarens skyldigheter, såvida inte företagaren skriftligen anger något annat. Om ett klagomål visar sig vara välgrundat av företagaren kommer företagaren efter eget gottfinnande att ersätta eller reparera de levererade produkterna gratis.

 

Artikel 15 – Tvister

Avtal mellan entreprenören och konsumenten som dessa allmänna villkor gäller regleras uteslutande av nederländsk lag. Även om konsumenten är bosatt utomlands

24/7 Kundtjänst

Vi svarar alltid på all e-post inom 24 timmar.

FRI FRAKT

Alla beställningar i vår onlinebutik levereras kostnadsfritt hem till dig. Här krävs ingen minsta beställningsvolym.

Säker betalning

Klarna, PayPal och kreditkort